Tromsø er nemlig en av byene som har fått besøk av Coca-Colas juletrailer. Reklamefilmen «Holidays are coming» ble gjenskapt i Tromsø og over Tromsøbrua i slutten av november.

– Vi vet at mange har et nært forhold til «Holidays are coming», og ville nå glede folk med å lage en norsk versjon av denne filmen, sier Inger Marie Ingdahl, kommunikasjonsdirektør i Coca-Cola Norge, til Kampanje.

– Vi er glade for å gjenskape den spesielle stemningen fra originalen i vakre Tromsø, med bilder fra Tromsøbrua og Ishavskatedralen som ramme, sier hun.

Se filmen her!

Ifølge henne er filmen spesielt rettet mot digitale flater og sosiale medier.

– Vi håper den vil spre seg videre i vårt globale system, og bidra til økt oppmerksomhet om Tromsø som arktisk hovedstad og juleby også internasjonalt. Da passer selvfølgelig også denne filmen godt med at Tromsø er «offisiell juleby» i år, sier Ingdahl.

Reiselivssjef Lone Helle i Tromsø håper filmen gjør at flere får øynene opp for Tromsø som reisemål.

– Det er ekstra stas at en stor global aktør som Coca-Cola har lyst til å bruke Tromsøbrua, og ikoniske landemerker i hele Norges juleby, til å gjenskape stemningen fra deres kjente julefilm. Vi er nok mange som har et nært forhold til den som en del av førjulstiden, sier Helle.

Den samme juletraileren man kan se på filmen har startet på en turné som vil bevege seg gjennom hele Norge i førjulstiden. Fin reklame for disse reisemålene, får vi tro.

Juletraileren startet i Tromsø 26. november, og kjører nedover kysten før den avslutter turen 19. desember i Oslo.©