Det var under et intervju med den britiske avisen The Guardian at Clooney nevnte at han avviste et svært lukrativ kampanjetilbud fra et flyselskap. Han navnga ikke selskapet, som angivelig skal ha vært villig til å legge 35 millioner dollar – rundt 315 millioner kroner – på bordet for én dags arbeid med reklamefilmen.

Clooney sier han diskuterte tilbudet med sin kone, advokat Amal Clooney, som blant annet spesialiserer seg på menneskerettigheter.

– Vi bestemte oss for at det ikke var verdt pengene, sa han.

– Flyselskapet er assosiert med et land som – selv om det er alliert med USA – opptrer tvilsomt fra tid til annen. På den bakgrunn tenkte jeg at hvis det fratok meg nattesøvnen var det ikke verdt pengene.

Uttalelsen har fått mange til å hevde at det må være snakk om midtøsten-selskaper som Etihad, Emirates, Qatar eller Turkish Airlines. Størrelsen på honoraret tyder på det, ifølge spekulantene.

Nettstedet Onemileatatime.com skriver i en analyse at tilbudet trolig kom fra Emirates, som bruker store summer på denne typen annonsering.

På den annen side kan det også være Etihad Airways, som tidligere har brukt den australske filmstjernen Nicole Kidman i sine reklamefilmer. Også Turkish har brukt store midler på kjente størrelser, som Morgan Freeman og Kevin Costner. ©